Εξουθενωτικό το επάγγελμα του εκπαιδευτικού
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η UNESCO, έπειτα από σχετική έρευνα της ίδιας. Οι 21 ώρες δηλαδή που καλείται να διδάξει ένας εκπαιδευτικός ανά εβδομάδα, αντιστοιχούν με 84 ώρες γραφείου. Αυτό συμβαίνει διότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της.
Οι εκπαιδευτικοί, πιο πολύ από τους περισσότερους εργαζόμενους, πρέπει να λαμβάνουν συνεχώς σημαντικές αποφάσεις για την πορεία της εργασίας τους. Αυτός είναι και ο λόγος που παθαίνουν συχνά υπερκόπωση, burnout και γενικώς στρεσάρονται πολύ περισσότερο από άλλους εργαζόμενους. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι εκπαιδευτικοί, πιο πολύ από τους περισσότερους εργαζόμενους, πρέπει να λαμβάνουν συνεχώς σημαντικές αποφάσεις για την πορεία της εργασίας τους. Αυτός είναι και ο λόγος που παθαίνουν συχνά υπερκόπωση, burnout και γενικώς στρεσάρονται πολύ περισσότερο από άλλους εργαζόμενους. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στα πλαίσια του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
.
...επιμέλεια: Ευάγγελος Χόβολος
Πηγές: www.aragma.gr, www.alfavita.gr, www.kathigitis.org, www.ok.gov,
www.careerealism.com, www.edudemic.com
www.careerealism.com, www.edudemic.com
0Comments
Δημοσίευση σχολίου
γράψε το σχόλιό σου...