Γιατί τα παράθυρα στα πλοία είναι στρόγγυλα;
Όχι μόνο στα πλοία, αλλά και στα αεροπλάνα τα παράθυρα κατασκευάζονται με βάση κάποιων θεμάτων ασφαλείας.
Όσον αφορά τα πλοία, αυτά κατασκευάζονταν αρχικά με παράθυρα όχι στρόγγυλα, αλλά ορθογώνια. Γρήγορα όμως διαπιστώθηκε ότι οποιοδήποτε σχήμα με γωνίες, ήταν πιο ευάλωτο σε ρωγμές, καθώς οι πιέσεις στα στα σημεία αυτά, ήταν πιο επίπονες. Συνψηφίζοντας και το γεγονός ότι η κατασκευή κυκλικών παραθύρων ήταν ευκολότερη, παρατηρήθηκε μια άμεση στροφή προς τα στρόγγυλα παράθυρα.
Γι' αυτό και το σχήμα στα παράθυρα των αεροπλάνων είναι στρόγγυλα; Όχι ακριβώς. Τα παράθυρα στα αεροπλάνα δεν είναι στρόγγυλα, είναι οβάλ. Αν και ισχύουν περίπου οι ίδιοι κανόνες όπως και στα παράθυρα των πλοίων, προτιμήθηκε τελικά το οβάλ σχήμα έναντι του στρόγγυλου. Ένας λόγος είναι καθαρά οικονομικός, αφού τα οβάλ παράθυρα χρειάζονται μικρότερη επιφάνεια «γυαλιού», επομένως είναι πιο οικονομικά. Οι άλλοι λόγοι είναι περισσότερο πρακτικοί, αφού ένα οβάλ παράθυρο προσφέρει μεγαλύτερη εικόνα θέας στους επιβάτες, ενώ παράλληλα, τους διευκολύνει σε αυτό, ανεξαρτήτως του ύψους τους.