Back to Top

Ποια είναι τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα;



Η ταξινόμηση των 7 θανάσιμων αμαρτημάτων έγινε από τον Πάπα Γρηγόριο Α' κατά την διάρκεια της θητείας του (590-604 μ.Χ.) και θεωρούνται τα πιο σοβαρά αμαρτήματα σύμφωνα με την καθολική εκκλησία. Τα αμαρτήματα ονομάζονται θανάσιμα, γιατί σύμφωνα με την εκκλησία μπορούν να στερήσουν την θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου, εκτός αν συγχωρεθούν με την εξομολόγηση.

Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα είναι:
Αλαζονεία → Το να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ανώτερο
Απληστία → Αυτός που θέλει όλο και περισσότερα.
Ζηλοφθονία → Κάποιος που ενοχλείται με την επιτυχία των άλλων.
Λαγνεία → Όταν ο άνθρωπος δεν ελέγχει τις σεξουαλικές του επιθυμίες
Λαιμαργία → Όταν ένας άνθρωπος τρώει πολύ, ασταμάτητα και γρήγορα
Οκνηρία → Η φυγοπονία, η τεμπελιά
Οργή → Ο θυμός, η μνησικακία

Φωτογραφία: http://www.metmuseum.org/art/collection/search/338705

Η ιστορία των blue jeans

 Τα τζιν φτιάχτηκαν για να εξυπηρετούν τους χρυσοθήρες στην Αμερική. Λόγω της δουλειάς τους, ήθελαν ανθεκτικά παντελόνια που να μην σκίζονται. Παρόλο που η σημερινή αγορά έχει κατακλυστεί από πολλές επώνυμες και μη μάρκες παντελονιών (Diesel, Energie, Moschino κτλ.), την ιστορία και τον μεγάλο θόρυβο γύρω από τα «blue jeans» την ξεκίνησε ένας: Ο Lewi Strauss (Λέβι Στράους) με τα Lewi's του. Στα μέσα του 19ου αιώνα, μεγάλα κύματα μεταναστεύσεων κατέληγαν στην Αμερική, κυρίως λόγω της ύπαρξης κοιτασμάτων χρυσού. Μέσα σε αυτά, ήταν και ο γερμανικής καταγωγής Λέβι Στράους, ο οποίος όμως δεν είχε θέσει ως στόχο την ανεύρεση χρυσού. Φτάνοντας το 1853 στο Σαν Φρανσίσκο, σκέφτηκε ότι οι χρυσοθήρες θα χρειάζονται τέντες για να καλύπτουν τις καρότσες τους. Έτσι, μαζί με τα αδέρφια του, άνοιξε ένα κατάστημα με ήδη νεωτερισμού.

Όλα όμως άλλαξαν το 1872, όταν ένας χρυσοθήρας παραπονέθηκε ότι τα παντελόνια τους σκίζονται πολύ εύκολα. Μαζί με τον Ράφτη Τζέικομπ Ντέιβς, έφτιαξαν παντελόνια από χοντρό ύφασμα και με καρφιά στις ραφές, ώστε να είναι πιο ανθεκτικά. Ένα χρόνο αργότερα, τα πρώτα blue jeans έκαναν την εμφάνιση τους. Βάφτηκαν μπλε, για να μην φαίνονται οι λεκέδες από το λάδι αν λερωνόταν. Ο Λέβι Στράους πέθανε το 1902 από βαριά αρρώστια. Πριν πεθάνει, πρόλαβε να δωρίσει τεράστια ποσά σε πανεπιστήμια, σε ιδρύματα και ορφανοτροφεία. «Τα χρήματα δεν φέρνουν ευτυχία στους ιδιοκτήτες τους. Το να τα μοιράζεσαι φέρνει μεγαλύτερη χαρά», συνήθιζε να λέει.

Φωτογραφία: https://www.pexels.com/el-gr/photo/close-up-of-denim-trousers-5729403/

Ποια η διαφορά Ορθοδόξων και Καθολικών;



Η Μόνα Λίζα (ή Τζοκόντα), το διασημότερο ίσως έργο του καλλιτέχνη Λεονάρντο Ντα Βίντσι, φιλοτεχνήθηκε γύρω στο 1505 στη Φλωρεντία (Ιταλία). Σύντομα όμως πέρασε σε γαλλικά χέρια, φτάνοντας να στολίζει αιώνες αργότερα και την κρεβατοκάμαρα του Ναπολέοντα Βοναπάρτη. Από το 1804 μέχρι και σήμερα, κοσμεί συνεχώς (;) το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Μέχρι και πριν εκατό χρόνια το συγκεκριμένο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, θεωρούνταν ένα απλό πορτραίτο.

Το 1911 εκτυλίχθηκε ένα γεγονός, το οποίο χάρισε στον πίνακα στην σημερινή «υστερία». Πιο συγκεκριμένα, στις 21 Αυγούστου 1911, ο Ιταλός Βιτσέντζο Περούτζια, νικημένος από τα εθνικιστικά του φρονήματα, αποπειράθηκε να κλέψει το πορτρέτο της Μόνα Λίζα με σκοπό να το επιστρέψει στην γενέτειρά χώρα που το ανέδειξε. Κρυμμένος σε μια από τις αποθήκες του Μουσείου, περίμενε να νυχτώσει, και αφού βρήκε ένα ασφαλές πέρασμα διαφυγής, εξαφανίστηκε μαζί με τον πίνακα.

Την επόμενη ημέρα, μόλις η κλοπή έγινε γνωστή, ξέσπασε εθνικό πένθος. Τα σύνορα της χώρας σφραγίστηκαν, και μέσα σε λίγες μόνο ημέρες το θέμα έγινε πρωτοσέλιδο στις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου. Οι θεωρίες συνωμοσίας πίσω από την κλοπή της Τζοκόντα ήταν σχεδόν όσες κυκλοφορούν και για το μυστικό που κρύβεται πίσω από το περίφημο χαμόγελό της. Η γαλλικές αρχές έστρεφαν παντού τις υποψίες τους, ακόμα και στον Ισπανό και ανερχόμενο τότε ζωγράφο, Πάμπλο Πικάσο (φωτογραφία αριστερά). Έπρεπε να περάσουν δυο χρόνια έως ότου ξετυλιχθεί το κουβάρι του μυστηρίου.

Στις 29 Νοεμβρίου του 1913, ο Ιταλός γκαλερίστας Αλφρέντο Τζέρι, έλαβε ένα γράμμα από κάποιον άγνωστο, ο οποίος ισχυρίζονταν ότι έχει στην κατοχή του τη Μόνα Λίζα και ότι είχε σκοπό να τη χαρίσει στην Ιταλία. Με τη βοήθεια της αστυνομίας κατάφερε να παγιδεύσει τον άγνωστο, που δεν ήταν άλλος από τον Βιτσέντζο Περούτζια. Βέβαια, ο Βιτσέντζο, αντιμετωπίστηκε σαν ήρωας στη χώρα του, καθώς το βασικό του του κίνητρο ήταν να φέρει τη Μόνα Λίζα στην πατρίδα της. Γι' αυτό και καταδικάστηκε μόλις σε ολιγόμηνη φυλάκιση. Από την άλλη, η Μόνα Λίζα, αφού εκτέθηκε για έναν μήνα σε Μουσεία της Ιταλίας, επέστρεψε στις 31 Δεκεμβρίου 1913 και πάλι στο Μουσείο του Λούβρου, μαζί με την επιπλέον αίγλη, λάμψη και δόξα που της είχε χαρίσει πλέον η κλοπή της.

Φωτογραφία: https://snl.no/Mona_Lisa

Γιατί η Μόνα Λίζα είναι τόσο διάσημη;



Η Μόνα Λίζα (ή Τζοκόντα), το διασημότερο ίσως έργο του καλλιτέχνη Λεονάρντο Ντα Βίντσι, φιλοτεχνήθηκε γύρω στο 1505 στη Φλωρεντία (Ιταλία). Σύντομα όμως πέρασε σε γαλλικά χέρια, φτάνοντας να στολίζει αιώνες αργότερα και την κρεβατοκάμαρα του Ναπολέοντα Βοναπάρτη. Από το 1804 μέχρι και σήμερα, κοσμεί συνεχώς (;) το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Μέχρι και πριν εκατό χρόνια το συγκεκριμένο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, θεωρούνταν ένα απλό πορτραίτο.

Το 1911 εκτυλίχθηκε ένα γεγονός, το οποίο χάρισε στον πίνακα στην σημερινή «υστερία». Πιο συγκεκριμένα, στις 21 Αυγούστου 1911, ο Ιταλός Βιτσέντζο Περούτζια, νικημένος από τα εθνικιστικά του φρονήματα, αποπειράθηκε να κλέψει το πορτρέτο της Μόνα Λίζα με σκοπό να το επιστρέψει στην γενέτειρά χώρα που το ανέδειξε. Κρυμμένος σε μια από τις αποθήκες του Μουσείου, περίμενε να νυχτώσει, και αφού βρήκε ένα ασφαλές πέρασμα διαφυγής, εξαφανίστηκε μαζί με τον πίνακα.

Την επόμενη ημέρα, μόλις η κλοπή έγινε γνωστή, ξέσπασε εθνικό πένθος. Τα σύνορα της χώρας σφραγίστηκαν, και μέσα σε λίγες μόνο ημέρες το θέμα έγινε πρωτοσέλιδο στις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου. Οι θεωρίες συνωμοσίας πίσω από την κλοπή της Τζοκόντα ήταν σχεδόν όσες κυκλοφορούν και για το μυστικό που κρύβεται πίσω από το περίφημο χαμόγελό της. Η γαλλικές αρχές έστρεφαν παντού τις υποψίες τους, ακόμα και στον Ισπανό και ανερχόμενο τότε ζωγράφο, Πάμπλο Πικάσο (φωτογραφία αριστερά). Έπρεπε να περάσουν δυο χρόνια έως ότου ξετυλιχθεί το κουβάρι του μυστηρίου.

Στις 29 Νοεμβρίου του 1913, ο Ιταλός γκαλερίστας Αλφρέντο Τζέρι, έλαβε ένα γράμμα από κάποιον άγνωστο, ο οποίος ισχυρίζονταν ότι έχει στην κατοχή του τη Μόνα Λίζα και ότι είχε σκοπό να τη χαρίσει στην Ιταλία. Με τη βοήθεια της αστυνομίας κατάφερε να παγιδεύσει τον άγνωστο, που δεν ήταν άλλος από τον Βιτσέντζο Περούτζια. Βέβαια, ο Βιτσέντζο, αντιμετωπίστηκε σαν ήρωας στη χώρα του, καθώς το βασικό του του κίνητρο ήταν να φέρει τη Μόνα Λίζα στην πατρίδα της. Γι' αυτό και καταδικάστηκε μόλις σε ολιγόμηνη φυλάκιση. Από την άλλη, η Μόνα Λίζα, αφού εκτέθηκε για έναν μήνα σε Μουσεία της Ιταλίας, επέστρεψε στις 31 Δεκεμβρίου 1913 και πάλι στο Μουσείο του Λούβρου, μαζί με την επιπλέον αίγλη, λάμψη και δόξα που της είχε χαρίσει πλέον η κλοπή της.

Φωτογραφία: https://snl.no/Mona_Lisa

Τα χρυσόψαρα έχουν μνήμη;



Κι όμως ναι, έχουν. Η φράση «έχει μνήμη χρυσόψαρου» είναι απλά ένας μύθος. Ύστερα από έρευνες και πειράματα που πραγματοποιήθηκαν, οι επιστήμονες απέδειξαν όχι μόνο πως τα χρυσόψαρα έχουν μνήμη μεγαλύτερη από τρία δευτερόλεπτα, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και μνήμη μεγαλύτερη των τριών μηνών. Αυτό το πέτυχαν παρατηρώντας τα χρυσόψαρα κατά την διάρκεια του φαγητού τους: Τοποθέτησαν μια ειδική συσκευή στο νερό, ή οποία θα παρείχε τροφή σε αυτά μόνο μια συγκεκριμένη ώρα. Οποιαδήποτε άλλη στιγμή δεν θα περιείχε τίποτα. Τα χρυσόψαρα αφομοίωσαν γρήγορα την ώρα του φαγητού, πηγαίνοντας μόνο τότε για να τραφούν. Κατά διαστήματα άλλαζαν την ώρα σίτισής τους, αλλά και πάλι η αφομοίωση ήταν άμεση. Παρεμφερή πειράματα πραγματοποιήθηκαν και υπό την αιγίδα των χωρών του Ισραήλ και της Ιρλανδίας, επαληθεύοντας τα αποτελέσματα.

Φωτο: https://pixnio.com/media/goldfish-aquarium-miniature-interior-decoration-bowl

Γιατί οι χειρουργοί φοράνε πράσινες στολές;



Οι χειρούργοι δεν φορούσαν πάντα πράσινες στολές, καθώς μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, οι χειρούργοι ιατροί φορούσαν άσπρες στολές. Όπως αποδείχτηκε ύστερα, η χρήση του εν λόγω χρώματος έφερε μαζί της αρκετά προβλήματα, όχι μόνο από την πλευρά των ιατρών αλλά και από εκείνη των ασθενών. Από την ιατρική πλευρά, ο συνδυασμός του δυνατού φωτός του χειρουργείου και του άσπρου χρώματος της στολής, προκαλούσε στο προσωπικό του χειρουργείου συχνούς πονοκεφάλους. Επίσης, η χρήση άσπρης στολής δημιουργούσε κυρίως δυο προβλήματα όρασης στους ιατρούς: Το κόκκινο αίμα των ασθενών συνδυασμένο με το άσπρο περιβάλλον του χειρουργείου τους προκαλούσε συχνά πράσινες παραισθήσεις (1), και επιπλέον, το λαμπερό χρώμα των χειρουργικών εργαλείων, τα έκανε δύσκολα διακριτά πάνω στις άσπρες επιφάνειες (2).

Από την αντίθετη σκοπιά, οι ασθενείς, σε περίπτωση που η άσπρη στολή λερωνόταν με αίμα, οι ιατροί τους φαινόταν πολύ τρομακτικοί, καθώς η εικόνα τους παρέπεμπε περισσότερο σε χασάπηδες κρεοπώλες παρά σε χειρούργους ιατρούς. Έτσι, καταρρακώνονταν ακόμα περισσότερο την ψυχολογία τους. Τελικά, για τους προαναφερθέντες λόγους, αποφασίστηκε η αλλαγή του χρώματος. Η ιατρική επιστημονική κοινότητα, πραγματοποίησε αρκετές έρευνες ωσότου βρει έναν τέτοιο συνδυασμό χρώματος, ο οποίος θα ικανοποιεί και τις δυο πλευρές. Διαπιστώθηκε ότι το αίμα πάνω σε πράσινες και γαλάζιες ιατρικές μπλούζες αποκτά μια λιγότερο τρομακτική απόχρωση, καθώς θυμίζει περισσότερο λεκέ από καφέ ή ιδρώτα, και ικανοποιεί παράλληλα και τα ιατρικά κριτήρια. Έκτοτε, όλοι οι χειρουργοί φοράνε πράσινες φόρμες (οι γαλάζιες δεν προτιμούνται πολύ).

Φωτογραφία: https://pixnio.com/de/wissenschaft/medizin/chirurgie-medizin-chirurg-team-technologie-aerzte-notfall

Τα πλαστικά μπουκάλια βλάπτουν την υγεία μας


Τα πλαστικά μπουκάλια που περιέχουν νερό, χυμό, γάλα κ.α. είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την υγεία μας, ειδικά αν αυτά ξαναγεμίζονται. Οι χημικές ουσίες που περιέχει το πλαστικό μπορεί να διαρρεύσουν στο περιεχόμενό τους αν το μπουκάλι εκτεθεί σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι εν λόγω ουσίες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς άλλες είναι καρκινογόνες, και άλλες συνδέονται άμεσα με αναπαραγωγικά προβλήματα.

Τα περισσότερα πλαστικά μπουκάλια νερού, έχουν πάνω τους την ένδειξη «1». Αυτό σημαίνει είναι κατασκευασμένα από τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο, το οποίο μπορεί να περιέχει αντιμόνιο, μια χημική ουσία που προκαλεί καρκίνο. Πολλές πλαστικές φιάλες έχουν επίσης την ένδειξη «3», που σημαίνει πως είναι κατασκευασμένες από πολυβινυλοχλωρίδιο. Οι φιάλες αυτές περιέχουν φθαλικές ενώσεις, οι οποίες συνδέονται με αναπαραγωγικά προβλήματα υγείας.

Επιπλέον, μικροβιολόγοι επισημαίνουν ότι τα πλαστικά μπουκάλια νερού μπορούν να μεταδώσουν και άλλες επικίνδυνες ασθένειες, μέσω εντερικών ιών. Τέλος, δεν ενδείκνυται η επαναχρησιμοποίηση των πλαστικών μπουκαλιών, καθώς εκτός των προαναφερθέντων, τα μπουκάλια αυτά είναι συχνά δύσκολο να καθαριστούν, γεγονός που τα καθιστά ιδανικές εστίες ανάπτυξης βακτηρίων. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια (ΗΠΑ) μάλιστα, τονίζουν ότι συχνά τα βακτήρια ευδοκιμούν ευκολότερα σε πλαστικές φιάλες.

Πηγές: https://www.pexels.com/photo/clear-plastic-bottle-with-blue-lid-7767813/