Back to Top

Ο Χριστός δεν γεννήθηκε τον Δεκέμβριο

Κι όμως ο Χριστός δεν γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, όπου γιορτάζονται τα Χριστούγεννα.

Ακολουθώντας το γράμμα των Χριστιανικών γραμμών, οι ιστορικοί, αλλά και οι αστρονόμοι συμφωνούν ότι ο Χριστός γεννήθηκε άλλη ημέρα και άλλο μήνα. Πιο Πιθανή ημερομηνία γέννησής του είναι κάπου ανάμεσα στους μήνες Σεπτέμβρη και Οκτώβρη. Κάτι που σημαίνει πως γύρω στα σημερινά Χριστούγεννα ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ανήγγειλε στην Παρθένο Μαρία ότι συνέλαβε τον Χριστό.

Γιατί στολίζουμε χριστουγεννιάτικο δέντρο;

Το ήξερες πως το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στολίστηκε στην Ελλάδα το 1833;

Το έθιμο, εισήχθη στη χώρα μας από τον Γερμανό βασιλιά Όθωνα και η συνοδεία του. Παρόλο όμως που θεωρείται γερμανικό έθιμο, η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική. Μπορεί την σημερινή του μορφή να την απέκτησε στη Γερμανία, αλλά γυρίζοντας τις σελίδες του ημερολογίου αιώνες πίσω, διαπιστώνει κανείς ότι οι ρίζες του συγκεκριμένου εθίμου είναι ειδωλολατρικές.

Πως σχηματίστηκαν τα Μετέωρα;

Ήξερες ότι παλιότερα η περιοχή της Θεσσαλίας καλυπτόταν από θάλασσα;

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι για τον χώρο όπου βρίσκονται τα Μετέωρα (Καλαμπάκα Τρικάλων), δεν έχει αναφερθεί ούτε η ελληνική μυθολογία, ούτε οι αρχαίοι Έλληνες. Το όνομα «Μετέωρα» αποδίδεται στον κτήτορα της Μονής Μεγάλου Μετεώρου, τον Άγιο Αθανάσιο τον μετεωρίτη, ο οποίος ονόμασε μετέωρο τον πλατύ λίθο στον οποίο ανέβηκε πρώτη φορά το 1344. Κάποια άλλη εκδοχή αποδίδει την ονομασία στην αστρονομία, όπου «Μετέωρο» ονομάζεται κάθε φωτεινό φαινόμενο που εμφανίζεται στην ατμόσφαιρα της γης ως αποτέλεσμα της εισόδου κάποιου μετεωροειδούς.

Τι γιορτάζουμε το Πάσχα;

Ο όρος Πάσχα προέρχεται από το αραμαϊκό «πασ’ά» και το εβραϊκό «πεσάχ» (= διάβαση). 

Το Πάσχα προϋπήρχε ως έθιμο στην αρχαία Αίγυπτο, όπου γιόρταζαν την άνοιξη το Πεσάχ, δηλαδή τη διάβαση του Ήλιου από τον ισημερινό (δηλαδή την εαρινή ισημερία). Από τους Αιγύπτιους πήραν εθιμικά στοιχεία οι Εβραίοι και μαζί και το έθιμο του Πάσχα.

Κρίνουμε αυστηρά τους άλλους για λάθη που κάνουμε και εμείς οι ίδιοι

Η απόδοση αιτιών είναι η ψυχολογική διαδικασία με την  οποία εντοπίζουμε την αιτία για διάφορες καταστάσεις.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του φαινομένου είναι όταν λέμε «εγώ άργησα επειδή δεν χτύπησε το ξυπνητήρι, εσύ όμως άργησες επειδή δεν είσαι συνεπής». Το θεμελιώδες σφάλμα απόδοσης των αιτιών, ένας όρος που δημιουργήθηκε από τον ψυχολόγο Λι Ρος, είναι μια γνωστική μεροληψία, και αποτελεί συνήθη τάση των ανθρώπων. Επιπλέον, συχνά δεν συνειδητοποιούμε την επίδραση αυτής της μεροληψίας, για τον ίδιο λόγο που υφίσταται η μεροληψία. Εμείς ξέρουμε ποιες είναι οι δικές μας συνθήκες και προθέσεις σε κάθε περίσταση.

Η ιστορία της Volkswagen


Το πρώτο αυτοκίνητο της Volkswagen κατασκευάστηκε από τον μηχανικό Ferdinard Porsche, ιδρυτή της μετέπειτα Porsche. Στις αρχές του 1930, ο Αδόλφος Χίτλερ ήθελε να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορεί να αγοραστεί από όλους τους Γερμανούς εργάτες και πολίτες της χώρας. Ένα εγχείρημα, το οποίο ανατέθηκε στον κορυφαίο μηχανικό της εποχής, στον Φερδινάνδο Πόρσε . Ο Ferdinard παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο το 1938, που δεν ήταν άλλο από το θρυλικό «Σκαραβαίο».

Ο Χίτλερ είχε θέσει στον Porsche τρεις απαιτήσεις τις οποίες έπρεπε να καλύπτει το αυτοκίνητο: (α) Να μπορεί να μεταφέρει δυο ενήλικες και τρία παιδιά, (β) Να μπορεί να πιάσει την ταχύτητα των 100 km/h, και (γ) να μην κάνει πάνω από 1000 γερμανικά μάρκα εποχής (τόσο κόστιζε περίπου μια μοτοσικλέτα), ώστε να μπορούν να το αποκτήσουν όλοι. Για τον τελευταίο λόγο άλλωστε, επέλεξε το όνομα VOLKSWAGEN (σε μετάφραση: Το αυτοκίνητο του λαού). Δίπλα από το εργοστάσιο παραγωγής μάλιστα, χτίστηκε μια ολόκληρη πόλη για την διαμονή των εργατών, το σημερινό Wolfsburg (Βόλφσμπουργκ). 

Ο «Σκαραβαίος», σημείωσε τεράστια επιτυχία, όχι μόνο εκείνα τα χρόνια, αλλά μέχρι και τις αρχές του 21ου αιώνα (2003), όπου αντικαταστάθηκε με νέο μοντέλο. Τα νούμερα πωλήσεων του είναι εντυπωσιακά: 21.000.000 εκατομμύρια πωλήσεις σε 70 χρόνια ιστορίας, με το βασικό σχήμα του αυτοκινήτου να παραμένει αναλλοίωτο. Σήμερα, η Volkswagen μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί η πιο πετυχημένη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, καθώς λόγω της μεγάλης της εμπορικής επιτυχίας, έχει καταφέρει να εξαγοράσει πολλές γνωστές εταιρίες παραγωγής αυτοκινήτων: Audi (Γερμανία), Bentley (Μεγάλη Βρετανία), Bugatti (Γαλλία), Lamborrghini (Ιταλία), Seat (Ισπανία), Scania (Σουηδία) και Skoda (Τσεχία).


Πηγές:  https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vintage_Volkswagen_Beetle_on_country_road_%28Unsplash%29.jpg

Πίσω από τις selfies κρύβονται ίχνη ψυχοπάθειας

Oι πολλές selfies στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να κρύβουν κάτι ύποπτο για τους πρωταγωνιστές τους.

Μελέτη αποκαλύπτει ότι κυρίως οι άνδρες που δημοσιεύουν περισσότερο φωτογραφίες του εαυτού τους από ότι φωτογραφίες άλλων, είχαν υψηλότερη βαθμολογία σε τεστ, που εξέταζαν τα επίπεδα ναρκισσισμού και ψυχοπάθειας. Επιπλέον, οι άνδρες που ήταν πιο πιθανό να επεξεργαστούν τις selfies πριν τις δημοσιεύσουν, είχαν επίσης υψηλότερη βαθμολογία στα επίπεδα ναρκισσισμού και αντικειμενοποίησης του εαυτού τους (μετρά πόσο σημαντικό ρόλο παίζει για αυτούς η εμφάνισή τους).